I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, February 2, 2012

Journey Of Life - Chapter 35

Subway pulakkkk???

Salam sumer... sowie laa aku dah lama tak me'login' kan diri aku dlm blog ni... kira dah lama laa aku tak merapu dalam blog ni kan?? Aku tak tau laa kot kalu korang rindu dgn rapuan aku yg ntah hapa2 ni... uuhuhu

Bebaru ni aku ada terima BBM broadcast pasal Jakim wat statement berkenaan dengan restoran Subway... Jakim claims Subway TIDAK HALAL.. aper kejadah sumer ni?? Why now?? Why?? Setelah berapa juta umat Islam makan Subway... dan jugak pekerja2 Subway pun mostly ISLAM... kenapa perlu wat kenyataan gitu sampai masok dalam TV3... aku tak sure rancangan aper tp mungkin 360 kot? aku tak tengok lak tapi kecoh even sampai ke dalam Subway punyer FB page pun derang dok tanya...


Dari seorang rakan BBM aku bilang dia ada kol Jakim and Jakim bg penjelasan yg dulu Jakim tak ckup kakitangan... jd Jakim lantik Syarikat Swasta utk bg pengiktirafan Halal tu... so skang ni dah jd lain lak... Jakim dah tanak recognize status Halal tu pulak... jd Subway hanya tak halal Jakim...

Sebagai contoh :
Warga Malaysia yang bernikah di luar negara tak kira laa kat maner... Thailand ker... Afrika ker... Indonesia ker... nikah tu tetap sah tapi balik Malaysia kene denda... cam gitu laa lebih kurang...

So bg aku... aku akan tetap makan Subway... pasal takder pun bg aku keraguan tentang bahan2 yang digunakan dalam sandwich Subway tu.... Korang pulak... kalu nk makan suka korang laa... aku rilek ajer... pasal aku YAKIN HALAL...

Ni hapdet terbaru Subway bertarikh 20 Jan 2012 --> Subway HALAL

2 - 3 ari lepas masa aku jalan Jusco... masa lalu kat tempat frozen tu... aku ternampak mentega Golden Churn.... dan ini membuatkan aku rasa tak puas ati ni... kata aritu tak halal and dah di tarik balik dari penjualan... pastu skang dah jual balik pulak... maner betul ni...

Ni aku quote chapter yang pasal
Mentega Golden Churn tu kalu korang tak tau aper citer...

Malas aku nak citer lebih2 kang laen lak jadinyer... pepaham ajer laaa bloggers ni bukan ada hak untuk bersuara sangat... huhuhu...


/Puaka Ensem

No comments:

Post a Comment